Queen's Messenger (2000)

Actie

geregisseerd door Mark Roper
met Gary Daniels, Teresa Sherrer en John Standing

In deze moderne tijd van internet, fax en e-mail bevatten sommige boodschappen zulke geheime en gevaarlijke informatie dat ze op geen andere manier kunnen worden bezorgd dan via een ouderwets diplomatenkoffertje. In opdracht van Her Majesty's Secret Service krijgt daarom Captain Strong de uitdagende taak om een strikt vertrouwelijke mededeling te bezorgen bij de Britse Ambassadeur in Kazachstan.

Een 'zo belachelijk dat het leuk wordt' filmpje, waar men probeert James Bond wat te upgraden met martial arts en nog foutere one-liners. Werkt dat? Absoluut, want ondanks het feit dat het acteerwerk van veel acteurs afgrijselijk is, het script bijna nergens op slaat en de ene na de andere onlogische situatie de revue passeert heb ik me sinds Deadly Target (toevallig ook met Gary Daniels) niet meer zo vermaakt met een film die zichzelf bewust niet serieus lijkt te nemen.

De actie (achtervolgingen met auto's, motoren en tanks, shoot-outs, vuist- en voetgevechten) is rijkelijk aanwezig, er is duidelijke chemie tussen Daniels en de schone Teresa Sherrer, er is voldoende (on)bedoelde humor en de hele Britse sfeer doet de film veel goeds. Het is absoluut geen goede film, maar wel een hele leuke film die voor mij wederom bewijst dat Gary Daniels een acteur is die zichzelf prima kan redden in dit soort films.

avatar van Quentin
Weet nog dat ik deze als 12-jarige met veel verwachtingen huurde, maar dat het me enorm tegenviel. Enorm slappe B Bond-kloon.

Ik vermaak me persoonlijk altijd bijzonder goed met dit soort films, omdat ze veel ongedwongener zijn dan de typische big-budget actiefilms. Helemaal als ik kijk naar de chemie tussen de hoofdrolspelers en de actie, dat optel naar het plezier wat ik eruit heb gehaald, dan kom ik toch op zo'n score.

ipman-99
"In This Job, Every Day Is His Last." ... " !!!

Fantastische Actiefilm !!! Heerlijke vette Actiefilm met voormalig kick-boxing champion Gary Daniels! Gary Daniels heeft (ook) al heel wat heerlijke Actiefilms op zijn naam staan, zoals o.a ("Tekken", "Deadly Target", "Cold Harvest", "Forced To Fight" en "Hunt To Kill") ... films die niet meer willen zijn dat heerlijke actie entertainment en dat is bij deze niks meer of minder !
In deze Actiefilm wil me een beetje in de lijn van James Bond te werk gaan ! De actie (achtervolgingen met auto's, motoren en tanks, shoot-outs, vuist- en voetgevechten) is rijkelijk aanwezig, er is duidelijke chemie tussen Daniels en de schone Teresa Sherrer, er is voldoende (on)bedoelde humor en de hele Britse sfeer maakt er echt een meerwaarde van ! Deze film kent nog een vervolg ... namelijk "Diamond Cut Diamond" (2001) !

Grootste curiositeit in deze film is de bijrol van Christoph Waltz, lang voordat hij doorbrak met de films van Quentin Tarantino. Hij speelde toendertijd vaak in dit soort producties. De hoofdrol is dan weer voor Gary Daniels, lang doordat hij nooit echt doorbrak als aktiester. Beiden spelen in een soort James Bond-cloon die vooral opvalt door verkeerd gekozen muziek. Niets van wat men poogt te bereiken komt echt tot zijn recht, waardoor de prullenbak alweer een blinkend schijfje rijker is.

Dick2008
Man man, een film uit 2000. Ik dacht uit de 70's. Een soort James Bondachtige filmpje met veel actie dat wel maar van een hoog slaapgehalte, zo slap. Het lijkt net of tijdens de actiescènes de film vertraagd afspelen i.p.v. versneld. Erg gekunsteld allemaal. 2.0

avatar van RuudC
Lekker ongedwongen film inderdaad. Gary Daniels is daarbij zeker niet de slechtste acteur die een flink potje kan trappen en Queen's Messenger mag er best wezen als low budget actiefilm. Je kan zien dat de jaren negentig nog maar net afgelopen zijn. Ach, er zitten wel tanks en pantserwagens in. Dus in dat opzicht is dit al veel beter dan de goedkope actieprenten van de laatste tien jaar, waarin zulke stalen monsters uit een computertje komen.

Queen's Messenger is simpel van opzet en het lijkt inderdaad wel op een avontuur van James Bond. Er is veel actie en uiteindelijk gaat Strong er met de chick vandoor. Toch kijkt het best aardig weg. Grappig trouwens dat tijdens het slotgevecht de straat ziet, waar mensen in en uit de bus stappen, terwijl de hoofdpersonen handgranaten naar elkaar gooien. Voor wie het interessant vindt: Christopher Waltz heeft een rolletje.