Fune o Oritara Kanojo no Shima (2003)

Alternatieve titel: Getting Off the Boat at Her Island

Japan

geregisseerd door Itsumichi Isomura
met Yoshino Kimura, Ren Osugi en Shouei

Kuriko, een jonge vrouw van 25, heeft het eiland waar ze is geboren verlaten nadat ze haar middelbare schooldiploma haalde en is sindsdien nooit meer terug geweest. Ze werkt voor een bedrijf in Tokio en geniet van haar onafhankelijke leven in de grote stad. Diep in haar hart is ze nog steeds een meisje wat opgroeide op een eiland. Wanneer ze een fotograaf ontmoet, verliefd raakt en besluit te trouwen, gaat ze terug naar het eiland. Na twee jaar ziet ze haar vader weer en wil ze hem vertellen dat ze in het huwelijksbootje stapt.