Children of the Revolution (2010)

Ierland / Verenigd Koninkrijk / Duitsland
Documentaire
92 minuten / 88 minuten (DVD) / 52 minuten (TV-uitzending)

geregisseerd door Shane O'Sullivan
met Ulrike Meinhof, Fusako Shigenobu en May Shigenobu

De dochters van Ulrike Meinhof (RAF) en Fusako Shigenobu (Japanse Rode Leger), vertellen hun kant van het verhaal. Ondersteund door oude nieuws- en interviewfragmenten uit de jaren zestig, zeventig en tachtig, ontstaat een beeld van hun moeders. We horen theorieën over de invloed van een hersenoperatie, die misschien het doorgeslagen gedrag van Meinhof verklaart. Maar ook de plannen van moeder Meinhof om haar kinderen in het Midden-Oosten te laten trainen voor de revolutie en hoe verwarrend het is als je klasgenootjes in plaats van tikkertje 'Baader-Meinhof-groep' willen spelen. Mei Shigenobu koos voor de journalistiek en heeft het ook niet makkelijk gehad. Ze probeert het verleden genuanceerd te bekijken.