Shijushichinin no Shikaku (1994)

Alternatieve titel: 47 Ronin

Japan

geregisseerd door Kon Ichikawa
met Ken Takakura, Kiichi Nakai en Kô Nishimura

De feodale heer Asano wordt na een conflict met heer Kira gedwongen om seppuku te plegen. Zijn ondergeschikte Oishi is ervan overtuigd dat dit een complot was van Kira. Hij verzamelt 46 samurai om wraak te nemen op Kira. Precies een jaar na de dood van Asano, verlaten de 47 samurai hun geliefden en familie en bestormen het kasteel van Kira.

ipman-99
"Shijushichinin No Shikaku." ... " !!!

Aziatisch Drama (Heropfrissing) !!! '47 Ronin' uit 1994 met Ken Takakura is een film die vooral
zich richt op het verhaal en zijn details. De film bouwt langzaam op en kent goeie acteer prestaties. De confrontatie tussen Oishi en Kira was zeker meeslepend te noemen ..., maar dat was al naar het einde toe.
De eerste 'bijna' 2 uur bestaat deze voornamelijk uit interessante dialogen met weliswaar enkele
schermutselingen ! Verwacht geen volbloed Samoerai film die uitblinkt in bloederige gevechten, maar een film die voornamelijk bestaat uit dialogen vol met details.

avatar van MovieMind
Langdradige saaie film die buiten het vertellen van het verhaal geen indruk maakt.