Tre Storie Proibite (1952)

Alternatieve titel: Three Forbidden Stories

Italië

geregisseerd door Augusto Genina
met Lia Amanda, Isa Pola en Antonella Lualdi

Een anthologie van drie dramatische verhalen. In het eerste segment vertelt Renata dat ze in haar jeugd misbruikt werd door de vriend van haar vader en dat dit resulteerde in een afkeer tegen alle mannen. In het tweede luik zien we een arme bediende die een rijke man huwt, maar deze laatste is een verwaande grappenmaker en heeft alleen interesse voor de radiozender waarvoor hij werkt. Het laatste deel gaat over de dochter van een prominente professor die van haar drugverslaving probeert af te raken en steeds meer beseft dat haar situatie uitzichtloos is.