5 Frauen (2016)

Duitsland
Thriller

geregisseerd door Olaf Kraemer
met Anna König, Odine Johne en Kaya Marie Möller

Vijf vrouwen komen iedere zomer voor een weekend bijeen op een afgelegen landgoed ergens in Zuid-Frankrijk om tezamen hun vakantie door te brengen met lezen, luieren en om ervaringen te delen. Deze zomeridylle wordt ruw verstoord door een onbekende man die zegt op zoek te zijn naar z'n broer, die de avond ervoor is verdwenen. De vrouwen proberen hem eerst weg te krijgen, maar vinden het later goed dat hij blijft. De man ontdekt al snel dat de vrouwen iets te verbergen hebben.

Onderhoudende Duitse thriller over vijf vrouwen die een paar dagen komen uitblazen in het Zuid-Franse landhuis van een van hen. Dat weekendje weg loopt anders dan ze gedacht hadden en roept onvermoede emoties op. En dan komt er ook nog een vreemde vent op bezoek. Wat die precies wil is niet duidelijk.

Nou, in dat landhuis zou ik ook wel een weekje willen doorbrengen. Maar niet met die vijf vrouwen. Ze worden niet erg uitgelicht, dus wie ze nu precies zijn en hoe hun leven eruit ziet, komen we niet te weten. Zoiets vind ik altijd een minpunt. Verder gebeurt er nogal het een en ander dat ik niet helemaal geloofwaardig vond. Als kijker bleef ik met te veel vragen achter en dat is altijd wat onbevredigend.