Kill Buljo: The Movie (2007)

Noorwegen

geregisseerd door Tommy Wirkola
met Stig Frode Henriksen, Martin Hykkerud en Jørn Tore Nilsen

Joompa Torma wordt wakker in een ziekenhuisbed, welke vol ligt met gebruikte condooms en een heleboel onbeantwoorde vragen. Het enige wat hij zich kan herinneren is dat zijn verloofde, zijn familie en rendier, allemaal vermoord zijn op zijn verlovingsfeestje door een niets ontziende bende. De Sami en vrouwen hatende politie officier, Sid Wisløff wordt op de zaak gezet. Samen met de collega van Sid, Unni Formen en Sami gids Peggy Mathilassi, probeert Sid de schuldigen te vinden, maar Jompa wil wraak voor wat hem is aangedaan.

ik vond dit egt een onvermakelijke film .
slechte humor .
dus deze film krijgt van mij een 1

Kill Buljo is een prachtige film voor mensen die van low budget en krankzinnige, schunnige humor houden.

Dit is één van de weinige films die zo slecht te pruimen waren dat ik 'm na een half uurtje heb afgezet. Niets dat mij nog de drang of hoop gaf dat het beter zou gaan worden. Ik denk dat ik morgen in de videotheek m'n geld ga terugvragen.

avatar van henkula
Er zaten toch heel wat leuke en orginele momenten in deze film, tuurlijk slecht, ik heb 'm gezien in voiceover, nog erger, maar ik heb me goed vermaakt.

Inderdaad, voiceover. Dat was de nekslag voor deze film. Ik wil zo'n film graag in de originele taal zien en horen, dan krijg je in ieder geval nog wat leuke details mee. Die zijn nu ook verdwenen waardoor er een hoop typische humor overblijft die mij als Hollander totaal niets, maar dan ook niets zegt. Vreemde film die wel te herkennen was als een Kill Bill parodie maar de humor was voor mij nochthans onvindbaar.

Trailer is in ieder geval verschrikkelijk...

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik vind een parodiefilm meestal best geinig, zolang ze tenminste niet van het niveau Meet the Spartans zijn. Nou, deze presteerde het om net zo slecht of zelfs slechter te zijn. Wat een waardeloze *** film, niet te geloven. De film begon best geinig met de parodie op Kill Bill maar al heel snel kreeg je een lading poep en plas grappen, echt zo slecht en zo niet grappig. En het niveau bleef laag, eigenlijk heb ik 1 of 2x een glimlachje gekregen van de film en de rest was irritatie. Wat ook niet mee werkte was dat de film nagesynchroliseerde stemmen had wat het nog nepper en triester maakte.
Ik kan en wil niet meer geven dan het minimale:

avatar van FrisoBoei
Niks mis met parodie films maar wat is dit een draak van een film zeg. Nergens is het grappig en ik heb geen enkele keer moeten lachen.
Het is ook duidelijk een lowbudget film en hoewel dat niet perse een probleem hoeft te zijn is dat het hier wel. Echt een pauperfilm.

Dit is geen humor.

avatar van Reservoir Dogs
Buljo schreef:

Zoals jij dus.

weer een slechte rip-off van een leuke film.. hoe lang gaat dit nog door gaan? Gewoon slecht

avatar van Petero
Stoned is ie koel.

avatar van hannes64
Ja, KILL BILL hè???????????

avatar van onmund
dit is denk ik wel de slechste film die ik in mn leven heb gezien, en ik meen het!! kan er kwaad om worden dat ik mijn tijd hiermee verspeelt heb.

avatar van canciser
Film zonder enige vorm van klasse en verhaal, hoe kun je nu zo iets willen maken. Het is een schande. 1* voor dit.

avatar van Grendel
Erg flauwe film, maar ik heb er hier en daar best om kunnen lachen.

avatar van DonOswaldo
Niet al te best.

Er zitten her en der wat grappige momentjes maar die worden jammer genoeg gecompenseerd met heel wat niet-grappige momenten, en daar zijn er gewoon te veel van om dit een normaal cijfer te kunnen geven.

Daarbij is de Engelse dub vreselijk wat ook heel veel verpest.

Erg matig.

avatar van lars-pixar