Traitor Within, The (1942)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Frank McDonald
met Don 'Red' Barry, Jean Parker en George Cleveland

De ambitieuze vrachtwagenchauffeur Sam Starr is verliefd op Mollie, die net als haar vader "Pop" Betts een hekel heeft aan de burgemeester John Scott Ryder. Ryder zegt een heldendaad tijdens de Eerste Wereldoorlog verricht te hebben, terwijl die op naam hoort te staan van "Pop". Al het succes van Ryder is gebaseerd op die onjuiste heldendaadclaim. Sam neemt Mollie op één van zijn ritten mee en ze krijgen een aanrijding met een vrachtwagen, die op naam staat van Ryder. Sam's vrachtwagen is totall-loss en Mollie wil de schade bij Ryder indienen. Als Ryder weigert, chanteert Mollie hem, zonder dat Sam dat weet, door te dreigen de waarheid over de heldendaad uit de oorlog te vertellen. Ondanks dat Ryder Sam een nieuwe vrachtwagen levert, vertelt Mollie in de stad toch de waarheid over Ryder.