• 8.352.759 stemmen

Gulliver's Travels (1996)

Avontuur / Fantasy | 187 minuten (miniserie, 2 delen)

Genre: Avontuur / Fantasy

Speelduur: 187 minuten (miniserie, 2 delen)

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Charles Sturridge

Met onder meer: Ted Danson, Mary Steenburgen, James Fox

Plot Gulliver's Travels

Verfilming van het boek van Jonathan Swift. Een Engelsman keert na acht jaar afwezigheid terug naar huis, en vertelt vreemde verhalen over zijn reizen naar merkwaardige werelden.

avatar van nrggirl

nrggirl

wel een fantasie rijke film maar ik heb er wel met plezier naar gekeken

avatar van pompoen

pompoen

Erg mooie en lange film.

avatar van Baggerman

Baggerman

Een hele mooie verfilming van Swift. Danson verbaasde mij met sterk acteerwerk en zet een zeer sympathiek karakter neer! 3,5*

avatar van ozifreaxx

ozifreaxx

prachtig verhaal en een mooie film

het is 'één en al fantasie

als je deze film ziet

leef je één en al in een fantasiewereld

het blijft een klassieker

****

Scorpio11

Iedereen zal dit verhaal wel kennen maar niet iedereen zal deze film gezien hebben of weet van het bestaan hiervan en dat is jammer want de film verdient een beter lot. Voor mij is dit de mooiste en beste uitvoering die er is.

5*****

OPROEP!!!!

Weet iemand of deze op DVD is uitgebracht????

Of is er iemand die van deze uitvoering tegen betaling een kopie kan maken???

avatar van gotti

gotti

Is in de VS gewoon op DVD.

gotti schreef:

Is in de VS gewoon op DVD.

Maar zonder NL-ondertiteling. KInderen kunnen wel lezen maar Engels luisteren en begrijpen is nog niet wat het moet zijn.

avatar van gondwana

gondwana

Vond deze goed gelukt...

kappeuter (crew films)

Bericht verplaatst naar Gulliver's Travels (2010)

Theunissen

Vond dit best wel een mooie visuele fantasy film en Ted Danson speelde best aardig. Film duurt inderdaad erg lang maar daarom is het ook eigenlijk een miniserie i.p.v. een echte film.

Deze miniserie hebben ze trouwens in Nederland nooit uitgezonden maar ik heb deze meen ik 4 a 5 jaar geleden gezien op de Belgische TV.

avatar van rcuppen79

rcuppen79

Deze tv-productie van Halmark Entertainment is de eerste verfilming van alle vier de delen van Jonathan Swift’s beroemde boek “Gulliver’s Travels”. In samenwerking met de gerenommeerde studio Jim Henson Production, werden kosten noch moeite gespaard om het klassieke boek te verfilmen.

De keuze voor Ted Danson in de hoofdrol is verassend, aangezien hij voornamelijk bekend is als komisch acteur. Hier speelt hij een serieuze rol en achteraf blijkt hij geknipt te zijn in de rol van Lemuel Gulliver. De miniserie ziet er prachtig uit met mooie kostuums en decors. Dit alles is mooi gefilmd door Howard Atherton. De trucages van Jim Henson's Creature Shop zijn voor tv-begrippen zeker de moeite waard.

Deze miniserie kreeg dan ook veel lovende kritieken en werd bekroond met 5 Emmy-Awards (waaronder die voor Beste Miniserie en Beste Scenario). Zonder twijfel één van de meest geslaagde verfilmingen van het beroemde boek van Jonathan Swift.