Banat West Albalad (2005)

Alternatieve titel: Downtown Girls

1 stem

Egypte
Drama / Romantiek

geregisseerd door Mohamed Khan
met Khaled Abol Naga, Hend Sabri en Menna Shalabi

De film volgt de levens van een aantal marginale personen in Caïro, die een belangrijk deel van hun leven van en naar hun werk pendelen met de metro in de stad. Yasmeen en Jumana zijn twee vriendinnen: de een werkt in een kledingzaak, de ander bij een kapper. Ze ontmoeten toevallig twee jongemannen: Othman die bij een mobiele telefoon-bedrijf werkt, terwijl Samir kok is in een restaurant. De relaties van beide paren worden wat vaster na enige tijd; na een aantal dates trouwt Yasmeen met Samir, terwijl Jumana breekt met haar vriend en stewardess wordt bij een vliegtuigmaatschappij.

avatar van Purmerend
Hier staat nog een andere poster.