Festa di Laurea (1985)

Italië
Komedie / Drama

geregisseerd door Pupi Avati
met Carlo Delle Piane, Aurore Clément en Nik Novecento

1950 - Rimini, een klein dorpje aan de Adriatische kust. Een onschuldige kus roept bij een man, die in een bakkerij werkt, onmogelijke dromen op over zijn grote liefde. Zijn voormalige werkgeefster, de dame die hem vele jaren geleden ooit eens een zoen gaf, besluit haar villa te laten restaureren om er voor haar dochter een examenfeest te organiseren. Het meisje heeft echter nooit haar diploma behaald en heeft tegen haar moeder gelogen. Uit blinde verliefdheid leent de bakker geld voor de restauratie, zonder dat hij beseft dat hij door de vrouw en haar echtgenoot misbruikt wordt.

avatar van Mac Hammer Fan
Alweer een Award voor de mooie soundtrack van de componist Riz Ortolani in dit prachtig gefilmd bitterzoet romantisch drama.