The Charles Bukowski Tapes (1985)

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Barbet Schroeder
met Charles Bukowski, Linda Lee Bukowski en de stem van Barbet Schroeder

Een portret én zelfportret van de Amerikaanse schrijver, opgenomen in de Verenigde Staten. Hij was in die tijd het scenario van Schroeders BARFLY, naar zijn eigen roman, aan het voorbereiden.

avatar van Elementofone
Mm waarom heeft niemand deze nog gezien? Lijkt me wel interessant.

avatar van Thorak
Hmmm deze wil ik ook wel zien...

yorgos.dalman
Hoewel ik voor sommige van Bukowski's boeken een groot en eindeloze bewondering heb (Post office, Factotum, Women, South of no north en de brievenbundelingen Screams from the balcony, Living on luck en Reach for the sun) wordt dit fragmentarische interview van 4 uur al gauw langdradig en oninteressant.
Om nog maar niet te spreken over plaatsvervangende schaamte die ik krijg tijdens de scène op de bank waar een dronken Bukowski zijn vrouw Linda mishandelt.

Regisseur Barbet Schroeder zou later Bukowski's script voor Barfly verfilmen. Dat was mijns inziens ook al geen succes ondanks de cultstatus. Kijk dan liever de Belgische film Crazy love.