Laaga Chunari Mein Daag (2007)

Alternatieve titel: Journey of a Woman

India

geregisseerd door Pradeep Sarkar
met Abhishek Bachchan, Rani Mukherjee en Konkona Sen Sharma

Vaibhavari en Shubhavari zijn de dochters van Shivshankar en Sabitri Sahay. Ze leven vlakbij de Ganges en zijn arm. Wanneer bepaalde zaken steeds erger worden gaat Vaibhavari naar Mumbai toe voor werk. Ze komt daar veel obstakels tegen en omdat ze wanhopig is naar geld wordt ze een escort dame genaamd Natasha. Hierdoor kan ze haar familie financieel helpen, maar ze moet haar familie wel misleiden zodat ze niet achter haar geheim komen.

avatar van snoepieykim
Ik heb deze film vanmiddag zitten kijken. Dit was de eerste Bollywoodfilm voor mij die maar 2 uur duurde ipv van 3...

Het verhaal vond ik wel wat hebben. Het verhaal zelf krijgt van mij 2*, maar de acteerprestatie's van Rani, Abhishek, Konkona etc. waren gewoonweg GE-WEL-DIG!
Ook waren de liedjes erg goed, zoals: De titelsong, Kachchi Kaliyaan & Hum to aise hai bhaiyya.

5* maar liefst!

(Rani ziet er trouwens echt prachtig uit in deze film, nja, in iedere film eigenlijk wel... Wat is ze mooi!:$)

avatar van tn2543
Ik vond dit wel een 'aardige' film. Vooral het middenstuk vond ik erg sterk. Het verhaal is ook goed in elkaar gezet. Het acteerwerk vond ik goed... van vrijwel alle acteurs. Rani Mukherjee vond ik uitmuntend acteren. Toen Chutki erachter was gekomen dat 'Natasha' een escortgirl is vond ik de film echt barslecht worden. Alles was hierna heel voorspelbaar en er waren geen verassingen meer. Je wist gewoon dat uiteindelijk alles vergeven zou worden en dat alles goed zou komen en ze gelukkig en lang zouden leven. Beetje standaard Bollywood-eind. Dat vond ik erg jammer. Door het zwakke einde zal deze film niet lang in me 'mind' blijven hangen. Het krachtigste stuk van deze film startte voor mij wanneer Rani naar Mumbai ging om een baan te zoeken. Ze merkte al snel dat iedereen niet zo aardig is zoals ze zich voordeden. Ik vond dat dit erg goed naar de kijker is overgebracht.

Ik geef deze film een 3.0.

avatar van umbro01
Zeer matig film had er veel meer van verwacht.

Het is een vrouwen film zoals parineeta

Min of meer standaard Bollywood film over een jonge vrouw, die in het geheim als escort aan de slag gaat om haar familie te redden van de financiële ondergang. Vanaf de intermissie, wanneer de focus meer gericht wordt op de jongere zuster, gaat het wat bergafwaarts met de film. Dat tweede deel is ook het deel waarin niet de Ganges maar de film een beetje buiten zijn (sentimentele) oevers treedt. Dat is gewoon jammer.
De momenten, waarop de gebruikelijke zang- en dansnummers worden ingelast, zijn niet altijd even gelukkig gekozen, vind ik. Afgezien daarvan is het een alleszins bezienswaardige film met prima vertolkingen van de ervaren Rani Mukerji —sexy als nooit tevoren— en Konkona Sen Sharma als de beide zusters.