Los Tiempos de Pablo Escobar (2012)

Colombia
Documentaire / Misdaad

geregisseerd door Alessandro Angulo

Het verhaal van een van de beruchtste drugssmokkelaars aller tijden, met onder meer nog nooit eerder getoonde beelden en persoonlijke getuigenissen. Wanneer zijn kartel ongeveer 60 miljoen dollar per dag opbrengt, is Pablo Escobar een van de rijkste en tegelijkertijd een van de meest meedogenloze mannen ter wereld. De drugsbaron bouwt vervolgens verder aan zijn imperium. Iedereen die in zijn weg staat, wordt omgekocht of vermoord.

avatar van david bohm
Typische talking heads documentaire met veel oud-politici en als opvallendste figuur Popeye een van de beruchte sicarios die zijn zegje doet. Voor degenen die Narcos volgen biedt het weinig nieuwe inzichten.
Wel een genuanceerd verhaal over de heer Escobar waarbij de man als psychopaat wordt neergezet. Lijkt mij redelijk accuraat.