Ballata da un Miliardo (1967)

1 stem

Italië
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Gianni Puccini
met Ray Danton, Gianni Serra en Jacques Herlin

"Big Smile", een beruchte gangster, is diep teleurgesteld in zijn zoon, Joe. Hij ziet dat de jongeman, nu al dertig, nooit iets misdadig heeft gedaan. Hij is zelfs niet één keer gearresteerd door de politie! Hij besluit hem te sturen naar zijn familie in Italië om hem wat bij te leren. Wanneer de zoon terugkeert plant hij de roof op een casino. Terwijl zijn handlangers de brandkast openbreken, zit hij in de speelzaal van het gebouw te gokken. Hij heeft evenwel zelf de bank zodanig "geplunderd" door zijn geluk bij het spel dat het kraken van de brandkast overbodig wordt.