• 10.580 nieuwsartikelen
  • 8.966.087 stemmen

Wir Können Auch Anders... (1993)

Komedie | 92 minuten

Genre: Komedie

Alternatieve titel: No More Mr. Nice Guy

Oorsprong: Duitsland

Geregisseerd door: Detlev Buck

Met onder meer: Joachim Król, Horst Krause en Sophie Rois

Gesproken taal: Duits

Plot Wir Können Auch Anders...

Als hun moeder is overleden haalt de analfabeet Most (Krause) zijn broer Kipp (Król) op uit de inrichting waar hij woont. Met hun pick-up rijden ze langs de Pools-Duitse grens om hun erfenis op te gaan halen. Onderweg pikken de broers in hun naïviteit twee lifters mee: de mooie Nadine en een gedeserteerde Russische soldaat Viktor. In plaats van een ritje naar hun geboortedorp wordt het een vlucht voor de maffioze vriendjes van Nadine en het Russische leger, in de richting van de zee.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

Spendierhose

2. Wegelagerer

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

Buck is een oude held van me. Toen ik een half jaar in Duitsland studeerde (in Kiel) was hij de plaatselijke held (ook uit Schleswig Holstein namelijk) en maakte hij vooral nog boertige komedies (Karniggels, Erst die Arbeit und dann!).

Dat jaar kwam Wir Können auch Anders... uit en dat was ter plaatse een groot kassucces en ik moet zeggen dat ik zeggen (ik zag de film toen driemaal met mijn huisgenoten) dat ik daaraan goede herinneringen bewaar.

Sophie Rois is ronduit ravashing en Joachim Król en Horst Krause zijn een perfect koppel. Ik denk dat het me nog steeds lukt om 50% van de dialogen met de film mee te doen