Manchester United: Beyond the Promised Land (2000)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Bob Potter
met David Beckham, Alex Ferguson en Ryan Giggs

'Manchester United Beyond the Promised Land' laat zien hoe het er achter de schermen van een van 's werelds grootste sportbedrijven aan toegaat en het effect dat dit sportfenomeen heeft op de levens van medewerkers en fans. Rond voetbalwedstrijden doen zich Beatles-achtige taferelen voor, waarbij vele uitzinnige fans hun voetbalhelden toejuichen en contact met hen proberen te leggen. Maar ook fans van andere clubs komen aan het woord. Ondertussen timmert het team zelf onder leiding van het management hard aan de weg. De camera slaat hen hierin nietsverhullend gade, in de kleedkamer, in de bestuurskamer, op de golfbaan en op reis.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
(discussies over of dit op de site mag mogen in het forum)

avatar van Purmerend
Een standaard documentaire die alleen voor de die hard voetbalfans te pruimen is.

Met de good old Jaap Stam, waarvan een bestuurslid een liedje van hem als ringtone heeft. Ik blijf het ongelofelijk vinden dat ze hem door een boek eruit hebben getrapt. Terwijl hij erugggg geliefd was in Engeland. Maar ja er is er 1 de baas Fergie.