April Fool's Day (2008)

Horror / Thriller

geregisseerd door Mitchell Altieri en Phil Flores
met Taylor Cole, Josh Henderson en Scout Taylor-Compton

Elk jaar geeft de stinkend rijke Desiree Cartier op 1 april een groot feest in haar grote huis. Tijdens dit feest besluit ze met een aantal anderen een grap uit te halen met Milan Hastings. Maar als de arme Milan tijdens de grap om het leven komt, is het lachen hen snel vergaan. Een jaar later, opnieuw op 1 april, worden Desiree, haar broer Blaine en vijf van hun vrienden slachtoffer van een gruwelijke moordenaar, die hen achtervolgt en één voor één begint af te slachten.

Weer een REMAKE.
Vorige film was wel goed, maar ik ben ook hier benieuwd naar. Hopen dat het beter en spannender wordt dan de vorige, ook grappiger. Ik vond de vorige wel komische elementen inzitten.

avatar van Mac Hammer Fan
Er zijn toch weinig remakes die ik beter vind dan het origineel. Bij sommige filmmakers is blijkbaar de inspiratie en de originaliteit zoek. Gelukkig zijn er ook remakes die onderhoudend blijven. Laten we hopen dat deze film tot deze categorie behoort...
Ik vond anders "April's Fool Day" van Fred Walton uit 1986 best genietbaar.

avatar van tal1b
ga hm deze week kijken denk ik

avatar van ken1976
ik heb deze film na een half uur uitgezet omdat ik het niet kon opbrengen om verder te kijken.
Er staat toch duidelijk horror ???
Het kwam voor mij, eerder over als een C- film.
De acteurs kwamen totaal niet over en het was eerder wat komisch
Ik kom niet verder dan 1 ster

avatar van Horrordude
In veel horror films word de eerste moord vaak pas na het eerste half uur gepleegd... Ik heb de film zelf niet gezien hoor, maar ik denk toch dat je te weinig geduld hebt gehad.

ken1976 schreef:

je had de film idd ietsje langer moeten kijken, vond em de eerste 40 min ook erg saai, daarna werd ie ietsje beter.
Vond de film zelf niet echt super maar geef em toch 2 sterren voor het toch wel "verrassende" einde.

dramatische film met zeer slechte acteerprestaties.
Zonde van mn tijd geweest.
Kan geloof ik niet minder geven dan halve ster

ietsie voorspelbare film die lijkt gejat te zijn van Cruel Intensions.

Ik ben het helemaal eens met de bovenstaande comentaar..zeer slecht acteer werk...film totaal niet spannend en ga zo maar door...maar omdat ik veel slechtere films heb gezien krijgt deze toch nog een 1.5 *

avatar van Friday the 13 th
Ik vond het een rare film, maar wel ontspannend. Alleen soms wat saai en langdradig. Spijtig dat de moorden niet origineler waren. Soms waren de acteurs wel slecht. Die Desiree ziet eruit alsof ze uit een pornofilm komt met die botten aan.

2,5, net niet gebuisd

avatar van Mr. Chiel
Ook ik kon het niet opbrengen de film af te kijken... WAT SAAI!!! Wat verderspoelen en wat ik toen zag was ook niet boeiend. Ik gok dat het allemaal nep is en een 1 april grap is, die moorden . Het origineel lijkt me wél leuk.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Wat een gedrocht. Heb het origineel niet gezien, maar deze remake was echt behoorlijk rampzalig. De ene cliché is nog niet afgelopen of de andere staat al weer om de hoek. De film is ontzettend voorspelbaar, het acteerwerk is op soapniveau, de film ziet er veel te gelikt en gladjes uit en de moordpartijen vallen al helemaal zwaar tegen. Nee, op die paar kleine amusante momentjes na was dit een trieste vertoning.

Héle kleine 1,5 sterren.

avatar van Spartaan1986
I Know What you did last summer maar dan zonder gore en spanning. Het enige 'goede' wat dan overblijft zijn de mooie dames en de stijlvolle eerste 20 minuten.

avatar van BlueJudaskiss
Wat begint als een aardige parodie op de Amerikaanse 'rich and famous' ontpopt zich tot een tegenvallende thriller.

Maar dan dat einde. Ik ken het origineel en vond die erg spannend, tot het einde van de film. Toen vond ik 'm opeens een stuk minder goed. Ik had daarom wel zo'n idee wat ik bij deze film kon verwachten en dat klopte. Op de lullige slotscenes na met een van de hoofdpersonen vond ik dit - in vergelijking met de oude film - verrassend soepel geschreven en goed passend bij de rest van de flim.

En de rest van de film...tja. Ik heb niet zoveel problemen met de acteurs, het is alleen het totale gebrek aan horror wat de film nekt. Dat de moorden nogal buiten beeld zouden komen te staan hadden we al kunnen verwachten (zie boven). Zonde trouwens van Scout Taylor-Compton. Ze heeft veel meer in haar mars, maar na het tegenvallende Halloween verschijnt ze weer in een re-make-in-naam.

avatar van glimmerman2000
Ik vond dit zowaar een goede film.Er zaten wel wat minpuntjes in, zoals het trage begin.Maar verder vond ik het een leuke film, en keek lekker weg.

Prima film om even lekker weg te zakken.

Een dikke 3.5

avatar van Friday the 13 th
Als je deze al een 3,5 geeft, dan raad ik je aan om de originele te zien. Deze krijgt vast en zeker 5 van jou

avatar van Richard_Voorhees
Echt een hele slechte film. De acteerprestaties zijn slecht tot matig, er komen bijna geen moorden in voor en de moorden die er zijn, zijn slecht. De spanning is er zelfs met geen microscoop te vinden. 0,5* voor de moeite.

avatar van chevy93
Ik vond het wel grappig om de film te zien.

Ik had het einde niet verwacht.

ken1976 schreef:

Er staat toch duidelijk horror ???

Er moet inderdaad Horror/Komedie staan

Ik kom toch tot 3,0*

avatar van horrorfreak23
Wel een varrassend einde. De rest kon me eigenlijk niet zo heel hard boeien. De 2 voor het einde dan

avatar van PEN15
Hahaha moet je die afschuwelijke videofilmhoes nou eens zien. Is dit een Bollywoodfilm of zo?

avatar van Thorak
Wel grappig dat er veel mensen zijn die om het hardst roepen dat het allemaal van andere films gejat is en op andere films lijkt terwijl het een re-make is van een al veel oudere film
Zo'n beetje de enige reden dat ik deze film heb uitgekeken is Taylor Cole (en niet om dat ze zo goed acteerde!). Erg slecht geacteerd, had beter kunnen zijn met betere acteurs. De film is ook niet bepaald horror maar thriller naar mijn idee, er zit geen gore in deze film, weinig spanning en bijna alle 'moorden' gebeuren buiten beeld...

Ben het in grote lijnen wel eens met bovenstaande recensie, ook ik vind Taylor Cole bewonderingswaardig en ook zeker niet om haar akteerprestaties.
Toch ondanks de vele tekortkomingen qua geloofwaardigheid en de over het algemeen vrij vlakke uitgewerkte verhaallijn vind ik deze film zeker wel genietbaar, en dat is toch ook wat waard.
Ik zal deze film dan ook matig positief beoordelen.

avatar van maxo922
Net geen vuilnisvoedsel

De hele film is sfeerloos en verloopt redelijk langzaam zonder enige vorm van spanning. Veel ongeslaagde geintjes en slecht acteerwerk. Ook de 'moorden' waren slecht in beeld gebracht en het camerawerk was gewoonweg lelijk. Gewoon een misbaksel eigenlijk, ware het niet dat er 2 hoogtepunten zijn die de film van die titel weerhouden. Dan bedoel ik de dood van Milan, die erg realistisch was vormgegeven. En de verrasende ontknoping en de gebeurtenis daarna.

* 1,5

avatar van jeroentjuhhhhh
*Zucht*

Veel verwachten zou naïef zijn, maar op meer hopen dan dat je hier voorgeschoteld krijgt is zo gek niet. Erg slap uitgewerkt, gedurende de hele film oninteressant om aan het einde nog met een oké conclusie te komen die eerlijk gezegd nog het hoogtepunt vormt.

Vooral de fout van 'de losse flodder' kwam leuk over! Al mag dat niet veel uitmaken voor de rest. Oké cast, dat wel. Maar de sfeer is nergens te bekennen, heeft nergens de lekkere 'feeling' van die geweldige jaren 80 films, nu is dat niet een reeële eis voor een hedendaagse remake, maar waar moeten we het anders mee doen? Ook met de moderne kriteria valt er weinig goed te praten.

Uitwerking van het verhaal mist niet alleen de nodige interessante plotbewegingen maar is ook totaal vrij van enige spanning/sfeer en weet ook geen moment te verassen met de 'kills'. Wat dus een film als deze fataal is. Het keek makkelijk weg en ze bestaan slechter, zou 't echter niemand aanraden. Als ik het origineel in bezit zou hebben gehad...had ik die gekeken.

Zie Scout Taylor-Compton graag spelen, maar deze film was een ramp. Hij was totaal niet spannend of eng. Voor een slasher miste hij spannende achtervolgingscènes en sfeer. Deze kon mij totaal niet boeien.

NightSpirit
Schijnbaar kon het dus nog slechter als dat bagger origineel! Wat een waardeloze horrorfilm dit! Zat echt geen 1 sterk moment in. Alle cliche's weer es voorbij zien komen!

avatar van Corcicus
Wat een goedkope poster zeg.

avatar van Gang_Star
Remake die niet geslaagd is. Het origineel vond ik dan stukken beter. Deze horror?, thriller dus, vond ik te langdradig starten. En daarna was het sfeerloos en niet spannend. En het einde was ook al erg slecht.