The Muppets at Walt Disney World (1990)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Peter Harris
met de stemmen van Jim Henson, Frank Oz en Dave Goelz

De Muppets willen graag Kermits geboortedorp Paradise Swamp bezoeken voor het jaarlijkse kikkerfestival. Maar per toeval ontdekken ze dat aan de andere kant van het moeras Walt Disney World ligt. De groep besluit zich op te splitsen en zoveel mogelijk attracties uit te testen.

avatar van Pieter Montana
Jim Henson's laatste Muppet-project. Hij stierf 5 dagen na de première.

avatar van Pieter Montana
Zopas ook bekeken en het is nog niet eens zo slecht. Hoewel het allemaal duidelijk één lange promotiefilm is voor de Magic Kingdom, EPCOT en de Disney MGM-studios blijft het allemaal best amusant door al die leuke Muppets. Zo blijven Statler en Waldorf kritiek uiten op iedereen en alles rond hen heen, Gonzo ontdekt de riolen van Disney en Miss Piggy bezoekt de Big Thunder Mountain.3*

is de film op blue ray of dvd heb m wel gezien op youtube geen geweldige film maar wel leuk en vermakkelijk ,ik vind m zowiezo leuk want ik bene en disney en een muppet fan haha ben ook blij dat disney en jim henson productions zijn gaan samen werken

dear jim r.ip never forget the master of the muppets jim henson

Vreselijk.

Een langgerekte promo film, en zelfs daar slaagt de film nog niet eens in. Wat een dufkuttenpark lijkt Disney World in deze film. Beetje leeg, verder bezoeken de Muppets ook amper interessante attracties. Het wordt dan wel gepoogd komisch gebracht, maar ook dat wil niet echt werken.

Flauwe nummertjes, erg brak gefilmd en met z'n drie kwartiertjes nog steeds veel te lang. Het promo-gehalte ligt er echt veel te dik bovenop en enige humor ontbreekt verder. Mnee, niet aan te raden dit.