Chung Wah Do Hap (2000)

Hongkong
Komedie / Actie

geregisseerd door Siu-Tung Ching
met Yasuaki Kurata, Nick Cheung en Athena Chu

Jersey streeft ernaar om de grootste gokker te worden die hij maar kan zijn. Hij is listig en bezit ongelofelijke vechtvaardigheden. Wanneer hij een poolwedstrijd wint tegen z'n grootste rivaal, heeft hij z'n toppunt bereikt en viert hij het in een restaurant, hier krijgt hij echter het verhaal te horen over een legendarische en heldhaftige gokkoning in Japan genaamd 'Cool'. Hij sprint weg naar Tokio met z'n vriendin om deze persoon te ontmoeten.

Komt duidelijk uit de Jing Wong stal.

Borduurt voor op het superhero gambler concept dat volgens mij redelijk eigen is aan HK cinema. Daarbuiten nog nooit echt gezien. Vliegende kaarten, magische wisseltrucs en on-the-edge gokwerk.

Daarbij nog wat actie, een tripje naar Japan en broederlijk verraadt. Origineel is de film niet, wel vermakelijk.

Fijn dat het Japanse deel ook Japans gesproken is. Altijd beter dan dubs, al hadden ze wel iets betere acteurs mogen kiezen.

Verder doorsnee maar vlot HK comedietje dat absoluut geen potten breekt maar best vermakelijk is in al z'n onzin. De crappy CG neem je er dan maar bij.

Voor de mensen die dit trouwens allemaal ongelooflijk vergezocht vinden:
YouTube - Master of Business Card Throwing