Tammy and the Bachelor (1957)

Muziek / Romantiek

geregisseerd door Joseph Pevney
met Debbie Reynolds, Leslie Nielsen en Walter Brennan

Een nogal boers meisje dat woont in de binnenlanden van de Mississippi, redt een deftige, vrijgezelle zakenman, die met zijn vliegtuig neerstort in een moeras. Zij wordt verliefd op hem, maar de verschillen in afkomst tussen de twee, maken het voor hen niet makkelijk een relatie te beginnen.

avatar van beavis
De onschuldige Disney-achtige variant van de dik aangezette jaren-50 romantiek, met Leslie Nielsen die, wellicht in navolging van Rock Hudson, zijn hart in het tuinieren heeft gelegd en Debbie Reynolds als hartveroverende fish-out-of-water. Dit werd het eerste deel van een serie en het door Reynolds in de film gezongen liedje een nummer 1 hit.
Dit lied was ook een hoogtepunt (een van de vele) in de met nostalgie doordrenkte soundtrack van The Long Day Closes (1992) , waardoor ik op het spoor kwam van deze mij verder totaal onbekende serie. En al met al moet ik zeggen dat ik dit toch wel een écht leuke film vond, al ben ik dan niet bepaald een tienermeisje uit de jaren 50 ... maar dat is de invloed van Tammy, ze heeft het woord cynisme nog nooit gehoord...