Mi Faccio la Barca (1980)

Alternatieve titel: I'm Getting a Yacht

1 stem

Italië

geregisseerd door Sergio Corbucci
met Laura Antonelli, Johnny Dorelli en Christian De Sica

Dr. Piero Savelli, een gescheiden tandarts, heeft na jaren van sparen eindelijk een boot kunnen kopen. Nu kan hij daarmee op vacantie met zijn twee zonen, die hij maar 14 dagen per jaar mag zien. Zijn ex-vrouw vergezelt hen tijdens het eerste deel van de reis en al snel moet het voormalige echtpaar ontdekken, dat er nog steeds aantrekkingskracht tussen hen bestaat. Zelfs een reeks van grote en kleine ongelukken gedurende de reis kan niet verhinderen, dat zij weer bij elkaar komen.

Wat zie ik ???? Nog geen commentaren van de Laura Antonelli buffs voor een film waar ze in vrijwel alle scènes in bikini rondhupst, iedere scène ook steeds bruiner wordt en tenslotte zich verzoent met Dorelli ???? Hij is nog wel uitgebracht zonder anderstalige onderschriften ! Misschien komt het doordat ze d'r bikini nooit uittrekt...
Enfin, geldklusje van de ouwe Corbucci wiens latere oeuvre te verwaarlozen is, een wat dommige gezinsfilm met scenario van broertje Bruno en Amendola, vulgariteit verzekerd. Het verhaal zou zijn geleverd door n.b. Gastaldi, teruggaand op een roman zelfs, naar het schijnt. Die ga ik niet lezen.
Dorelli en Antonelli zijn dus een gescheiden koppeltje waarvan Dorelli haar- allicht- terugwil, en we wachten met spanning af of dat gebeurt...tot die tijd zien we Antonelli dus rondhupsen in bikini en bukt ze regelmatig zodat we haar boobs wat beter kunnen opvangen. Want in een Italiaanse film worden we continu getracteerd op absurd exploitatieve zoom-ins tot we d'r tieten en reet uit ons hoofd kunnen natekenen na afloop, right ? FAKKING WRONG GODVERDOMME. Die Corbucci krijgt het voor mekaar om te doen alsof die boobs niet eens bestaan, registreert ze als waren het volstrekt willekeurige en irrelevante natuurfenomenen...gewoon ongelofelijk. En daarvoor heb ik deze stupide kutfilm helemaal uitgezeten, die ons ook nog tracteert op imbeciel De Sica in een standaardrol en Poggi met d'r rotkop die wel even d'r tieten laat zien, om over die blonde kutkiddies nog te zwijgen.
U bent gewaarschuwd.