I Cover the War (1937)

Actie / Drama

geregisseerd door Arthur Lubin
met John Wayne, Gwen Gaze en Don Barclay

Bob Adams, top nieuwscameraman, krijgt van zijn baas te horen: "Draai de beelden, we hebben niet de tijd om de achtergronden na te kijken!" Hij leidt een team naar Samari, een broeinest in de woestijn waar stammenonrusten broeien. Hij wordt daarbij ondersteund door El Kadar, een bandiet en rebellenleider. Hij krijgt zijn reportages, maar alleen nadat hij een romance aangaat met Pamela, de dochter van de kolonel. Daar redt hij ook Don, zijn slappeling van een broer, die het slachtoffer dreigt te worden van wapensmokkelaars.