Jancio Wodnik (1993)

Polen
Drama / Fantasy

geregisseerd door Jan Jakub Kolski
met Franciszek Pieczka, Grazyna Blecka-Kolska en Boguslaw Linda

De oude man Jancio leidt een rustig bestaan met zijn jonge vrouw Weronka. Na het verwekken van hun sterk verlangde eerste kind, komt Jancio erachter dat hij speciale, genezende krachten bezit en controle heeft over het element water. Hij laat Weronka achter, om met zijn magie de wereld in te trekken. Op zijn tocht komt hij Stygma, een oplichtster, tegen en zij verdienen veel geld. Wanneer het kind bijna geboren wordt, neemt Weronka contact op met Jancio, maar hij weigert terug te komen. Het kind wordt geboren met een staart en tegelijkertijd verliest Jancio zijn krachten. Vervolgens wordt hij door iedereen verlaten. Hij probeert zijn magie nog een keer aan te spreken; hij probeert terug te gaan in de tijd.