Sha Yan Gong Fu (1977)

Hongkong
Actie / Komedie

geregisseerd door Chin Woo Tung
met Fang-Yeh Yip, Jang Lee Hwang en John Liu

Shao Hu is een Shaolin monnik die de tempel mag verlaten als hij de laatste test, de "Shaolin Houten Mannen" verslaan, succesvol doorstaat. Middels een slimme truc slaagt hij erin en krijgt hij toestemming de tempel te verlaten. Maar wanneer de monniken ontdekken dat hij middels een truc, en niet zijn vechtkunst, de test heeft gewonnen, zijn ze woedend en sturen ze een monnik erop uit om hem terug te halen. In de buitenwereld wordt Shao Hu constant aangezien voor zijn oudere identieke tweelingbroer Shao Fu. Shao Fu staat niet alleen bekend als een expert in martial arts maar ook als een rover waardoor iedereen tegen hem wil vechten. Shao Hu echter is lui en totaal geen vechter en moet het dus vooral van zijn hersens hebben.