Manito (2002)

1 stem

geregisseerd door Eric Eason
met Franky G, Leo Minaya en Manuel Cabral

Manny Moreno is een slimme jongen. Hij woont in een wijk die vroeger bekend stond als beruchtste drugsbuurt van Washington, maar tegenwoordig naam maakt als een van de meest welvarende Spaans sprekende wijken in Amerika. Toch laat het verleden haar sporen na en dat vormt een litteken op de gemeenschap. Zo is de ex-gedetineerde Junior, de oudere broer van Manny, een overblijfsel van de oude wijk. Terwijl Junior druk bezig is zijn leven op orde te krijgen, is alle hoop gevestigd op Manny. Men verwacht namelijk dat hij de buurt kan bevrijden van het slepende drugsverleden.