Barakat! (2006)

Frankrijk / Algerije

geregisseerd door Djamila Sahraoui
met Rachida Brakni, Fattouma Ousliha Bouamari en Zahir Bouzerar

Het verhaal speelt in het door burgeroorlog verscheurde Algerije van de jaren negentig. Amel, een jonge arts, brengt het doodzieke kind van de buren naar het ziekenhuis. Bij haar thuiskomst is haar man Mourad, journalist, verdwenen. Samen met haar oudere collega, de verpleegster Khadija, vat ze een moeizame speurtocht aan die hen naar de schuiloorden van de islamisten brengt. Khadija is zelf een oud-strijdster van de Algerijnse onafhankelijkheidsoorlog. De tocht eindigt waar hij begonnen was, met een verrassende ontknoping.

avatar van Inland Rabbit
Berenkat? Bavariakrat? wat is het nu?

avatar van Malick
Barakat betekent 'genoeg'.

avatar van Inland Rabbit
ah zat ik totaal niet in de buurt met dat Bavariakrat, daar kun je er natuurlijk nooit genoeg van hebben.

Goed, weten we dat ook weer.