ad

Alternatieve titel: Enough!

Oorsprong: Frankrijk / Algerije / Tunesië

Geregisseerd door: Djamila Sahraoui

Met onder meer: Rachida Brakni, Fattouma Ousliha Bouamari, Zahir Bouzerar

IMDb beoordeling: 6,4 (132)

Releasedatum: 13 september 2006

Over Barakat!

Het verhaal speelt in het door burgeroorlog verscheurde Algerije van de jaren negentig. Amel, een jonge arts, brengt het doodzieke kind van de buren naar het ziekenhuis. Bij haar thuiskomst is haar man Mourad, journalist, verdwenen. Samen met haar oudere collega, de verpleegster Khadija, vat ze een moeizame speurtocht aan die hen naar de schuiloorden van de islamisten brengt. Khadija is zelf een oud-strijdster van de Algerijnse onafhankelijkheidsoorlog. De tocht eindigt waar hij begonnen was, met een verrassende ontknoping.

avatar van Inland Rabbit

Inland Rabbit

Berenkat? Bavariakrat? wat is het nu?

avatar van Malick

Malick

Barakat betekent 'genoeg'.

avatar van Inland Rabbit

Inland Rabbit

ah zat ik totaal niet in de buurt met dat Bavariakrat, daar kun je er natuurlijk nooit genoeg van hebben.

Goed, weten we dat ook weer.