Bühne Frei für Marika (1958)

Alternatieve titel: Stage Free for Marika

1 stem

West-Duitsland
Komedie / Muziek

geregisseerd door Georg Jacoby
met Marika Rökk, Johannes Heesters en Harald Juhnke

Marion Müller heeft meer te bieden dan alleen maar de echtgenote te zijn van de gevierde componist Michael Norman. Marion laat zich scheiden en begint - na enige omwegen - een nieuwe carrière als de geheimzinnige Hongaarse danseres Marika. Haar grootste fan heet Michael Norman.

avatar van stephan73
Film is over het algemeen niet meer dan een vehikel voor Marika Rökk, die nergens leuk dreigt te worden. Maar dan opeens zit er een segment in waarin Rökk vanuit de ruimte naar de jungle gaat en wordt de film ineens erg leuk. Fantasierijke decors en niet echt irritante liedjes zorgen ervoor dat dit een kleine voldoende wordt.