Desert: Who Is the Man? (2007)

Zwitserland
Documentaire

geregisseerd door Felix Tissi

De woestijn is voor velen niet alleen een ontoegankelijk, onherbergzaam gebied maar ook een toevluchtsoord. Een plaats vol mystiek, waar de mens zich niet alleen bewust wordt van zijn eigen nietigheid maar ook een glimp ziet van iets dat groter is dan hijzelf. Felix Tissi filmde in woestijnen over de hele wereld en volgde een aantal van de tijdelijke bewoners, onder wie wetenschappers, kunstenaars, zonderlingen en dolende zielen. De film legt hun zoektocht vast door middel van krachtige, subjectieve beelden, vergezeld van muziek en gedachten van de hoofdpersonen in voice-over. Het uitgestrekte, bijna onaardse woestijnlandschap vertelt de rest.