Limita (1994)

Rusland
Thriller / Drama

geregisseerd door Denis Yevstigneyev
met Vladimir Mashkov, Yevgeni Mironov en Kristina Orbakaite

Ivan and Misha zijn twee handige jongens die, na de val van het communisme, willen profiteren van de nieuwe economische mogelijkheden. Ivan wordt een briljante programmeur, terwijl Misha technisch specialist bij een bank wordt. Op een dag krijgt Ivan de opdracht een disk te kraken met een code die zeer moeilijk te breken is. Als hij er na veel moeite toch in slaagt de code te breken, komt hij erachter dat de code is ontworpen door Misha. Om zijn vriend te beschermen stopt hij het programma. Indirect zorgt dit echter voor Misha's dood, omdat zijn vriend nu de enige is met de sleutel tot de code. Ivan zweert wraak, maar wordt verbitterd en cynisch als hij ontdekt dat de inhoud van de disk ook op hem betrekking heeft.