Lian Xi Qu (2006)

Alternatieve titel: Island Etude

Taiwan

geregisseerd door Huai-en Chen
met Hsiao-shun Hsu, Ming-hsiang Tung en Chien-ho Wang

Ming-Hsang is een dove die op het punt staat aan de universiteit te beginnen. Alvorens hij van start gaat ondergaat hij nog een laatste vakantie. Hij neemt de fiets en laat alles achter zich. Zeven dagen zal hij wegblijven, elke dag brengt hem bij een nieuw verhaal en nieuwe mensen.

Tegenvaller. Het uitgangspunt is veelbelovend echter de uitwerking vond ik tamelijk saai. Alle mensen en verhalen die de hoofdpersoon tegenkwam op zijn fietstocht konden me vrij weinig boeien en ik heb de film in twee etappes moeten bekijken.

aerts007
PatrickL schreef:

Volledig met eens!

Ik vond het anders allemaal boeiende personages die onze fietser tegenkwam. Welke vond je dan zo saai ?

Vergeef het me als ik even niet meteen geloof dat jij deze film gezien hebt.

Fijne film trouwens, die erg oprecht en laid back weet over te komen.

Visueel erg fijn maar mag je ook verwachten van iemand die de cinematografie van enkele Hou films verzorgd heeft. Verder een leuke kijk in het wat modernere Taiwanese leven zonder daarbij de stad in te trekken.

Film leunt soms dicht aan bij een promovideo van Taiwan maar enig gebrek aan echte climax of het ontbreken van echte moraal zorgen ervoor dat de film nooit meer of minder wordt dan een roadmovie met een docu-achtige invalshoek.

Fijne, rustige en rustgevende film die mij best kon bekoren. Enkel de muziekale begeleiding had wat beter gekund, verder niks over te klagen.

4.0* en een wat uitgebreidere uitleg

aerts007
Leuke kijk in het Taiwanese leven,voor toeristen misschien!
Heb er 2 jaar gewerkt!
C.V volgt...................!