Posledniy Dyuym (1958)

Sovjet-Unie
Avontuur / Drama

geregisseerd door Nikita Kurikhin en Teodor Vulfovich
met Vladislav Muratov, Nikolai Kryukov en Mikhail Gluzsky

Een gepensioneerde legerpiloot besluit om wat extra geld te verdienen met het filmen van haaien op een afgelegen locatie aan de Rode Zee. Hij neemt zijn jonge zoon mee voor het vliegtochtje. Terwijl hij filmt wordt hij aangevallen door de haaien en raakt zo zwaar gewond dat hij niet meer kan vliegen. Er rest hun maar één optie: zijn zoon moet hen terugvliegen of ze zullen allebei sterven.

avatar van Villevalo23
Helaas kon deze film mijn aandacht maar moeilijk vast blijven houden. Hoewel het allemaal best aardig in beeld wordt gebracht mist er toch iets, de spanning is nooit echt aanwezig en het verhaal is ook zo voorspelbaar als maar kan.