Xixiang Ji (1927)

Hongkong / China
Drama / Romantiek

geregisseerd door Minwei Li en Hou Yao
met Cijiang Ge, Chichang Hu en Cho-cho Lam

Op een dag komt Zhang Hong in een oude tempel de dochter van de voormalige minister-president, Cui Yingying, tegen. Ze worden meteen verliefd. Maar dan wordt de tempel belegerd door Sun Feihu die Cui wil dwingen met hem te trouwen. Cui's moeder belooft dat ze Cui zal uithuwelijken aan degene die Cui en Luo uit de handen van Sun kan redden.

avatar van Miss Daisy
Onlangs gezien met live begeleiding van Chinese muzikanten in het kader van Europalia.

De films op zich is vrij goed, heeft een aardig tempo en de special effects zijn zeker niet slecht.
Het verhaal is wel voorspelbaar. De mimieken van de gezichten zijn heel grappig en hierdoor kan je het verhaal vrij goed volgen.

De kwaliteit van de film heeft doorheen de jaren de lijden gehad, maar is toch nog bekijkbaar. Wie interesse heeft het filmmuseum van Brussel verdeeld de films op dvd.