Joanne Lees: Murder in the Outback (2007)

Alternatieve titel: Murder in the Outback

Australië / Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Tony Tilse
met Bryan Brown, Joanne Frogatt en John Wood

Na het overleven van de beangstigende ontvoering samen met haar vriend, wordt Joanne Lees een slachtoffer van de media in twee continenten. De gebeurtenissen die Joanna achtervolgen zijn genoeg om iemand te vernietigen. Joanne had haar vriend bedrogen voor hij verdween, maar ondanks dat Peter gezien zou zijn, weigeren de Britten en Australiërs haar onschuld te geloven. Maar waarom? Geloven de mensen dat ze echt schuldig is? Of weigeren ze gewoon haar aan te horen? Maar als ineens Bradely Murdoch opgepakt en schuldig bevonden wordt, is het eindelijk tijd om haar verhaal te aanhoren.

avatar van Sportingerke
Zoals wel eens kan voorvallen bij rechtbankdrama's die een waarheidsgetrouw verhaal trachten te vertellen (en dus niet doorspekt met Hollywoodachtige schietpartijen en ontvoeringen), is ook deze film aan de langdradige kant.

Daarom vond ik hem zeker geen topper en ook niet echt een aanrader. Mensen die graag iets met rechtbanken en dergelijke zien kan ik even goed de serie "Keyzer en de Boer advocaten" aanraden.