Uchû Kaisokusen (1961)

Alternatieve titels: Invasion from a Planet | Space Greyhound | Invasion of the Neptune Men | 宇宙快速船

Japan
Sciencefiction

geregisseerd door Koji Ota
met Sonny Chiba, Kappei Matsumoto en Ryuko Minakami

Een groep jongens, naar de hemel kijkend om een Russische satelliet te zien, worden opgeschrikt door een mysterieus vliegend schip dat recht uit de hemel lijkt te komen. Ze worden aangevallen door de wezens uit het schip maar worden gered door een mysterieuze man in een cape. Maar is deze man wel te vertrouwen?

avatar van Onslaught
Eerste film waarin acteur Sonny Chiba te zien is. Lijkt me een interessante film om eens te zien.

avatar van otherfool
Potsierlijk gehelmde mannen van verre vallen, zonder duidelijke reden, de aarde (of eigenlijk: Japan) aan. Ze bewegen zich voort in een ruimteschip dat nog het meeste weg heeft van een vliegende Robin. Een paar wetenschappers, de illustere Space Chief (Sonny Chiba) en, het zal eens niet, een stel vervelende kleine jongetjes moeten dat zien te voorkomen.

De arme kijker moet zich door ellenlang geleuter over radar en electromagnetische schilden worstelen, voordat eindelijk de grote aanval begint; en dan blijkt die nog saaier te zijn. Jengelende kinderen, stock footage, een hoogst dubieuze dub; Invasion of the Neptune Men is huilen met de pet op.

De ene ster is voor een paar leuke ontploffinkjes, let hierbij op het hilarische bombardement op het 'Hitler Building'; YouTube - Hitler Science Theater 3000 Zeer hoog WTF-gehalte, deze film...