Les Fourmis Rouges (2007)

Alternatieve titel: Red Ants

België / Frankrijk / Luxemburg

geregisseerd door Stéphan Carpiaux
met Déborah François, Arthur Jugnot en Frédéric Pierrot

Alex, een zestienjarige adolescente, woont alleen met haar vader. Sinds de onverwachte dood van haar moeder moet ze veel verantwoordelijkheden opnemen, waardoor ze snel volwassen geworden is en geen echte jeugd gekend heeft. Op een dag maakt ze echter kennis met Hector, een 22-jarige wees.

avatar van brucecampbell
Ben benieuwd! Zéér mooie vrouw die Deborah Francois!

Niets dan droefgeestige personages in deze "Les Fourmis rouges", psychologisch drama en eerste langspeelfilm van Stéphan Carpiaux.
Déborah François, ondertussen geen onbekende meer op het Franse doek, vertolkt subliem het jonge meisje, te jong in de zelfstandigheid en verantwoordelijkheid gedrukt, strubbelend met haar gevoelens tov haar vader en de buitenwereld en ook, in moeilijke omstandigheden, zich zelf zoekend.
Ontbreekt wat aan echte vaart, significante en overweldigende scènes en toch wat meer gevoel.