Salto a la Gloria (1959)

Alternatieve titel: Leap to Fame

Spanje

geregisseerd door León Klimovsky
met Adolfo Marsillach, José Marco Davó en Asunción Sancho

Biografie van de beroemde dokter Santiago Ramón y Cajal die zijn studies beëindigde in Zaragoza. Zijn jeugd was opstandig en onrustbarend en zijn nieuwsgierigheid zocht een antwoord op het waarom van alle dingen. Reeds op jonge leeftijd wijdde hij zijn leven aan de geneeskunde en dat had tot gevolg dat hij één van de beroemdste onderzoekers werd in de geschiedenis van de Spaanse medische wetenschap.

avatar van Mac Hammer Fan
Deze film won drie Awards: 2 op het San Sebastián International Film Festival in het jaar van de release en twee jaar later nog een CEC Award voor de beste acteur (Adolfo Marsillach).