Christmas in Wonderland (2007)

Verenigde Staten / Canada
Familie / Komedie

geregisseerd door James Orr
met Chris Kattan, Matthew Knight en Patrick Swayze

Drie kinderen en hun vader gaan kerstinkopen doen in een supermarkt en vinden aldaar vals geld. Ze besluiten te helpen om de oplichters te achterhalen en ze ontwaken op eerste kerstdag, waarna ze ontdekken dat de kerstman echt bestaat.

avatar van Jurado

Lijkt mij behoorlijk kansloos... Grappig dat Preston Lacy een rol als schurk heeft.

Niet bepaald sterk acteerwerk, en het kleine stukje "Noordpool" zag er echt slecht uit. Ik denk dan ook dat dit vooral voor kinderen tot een jaar of 10 nog wel een aardige film kan zijn, maar daar houdt het ook wel ongeveer op.

avatar van Norma
Dit is denk ik wel één van de grootste mislukkingen op kerstfim-gebied. Een dom plot, nog dommere personages (bovendien zelden zoveel dramatisch slecht acteerwerk in één film gezien) en een totaal gebrek aan kerstsfeer. (of een shoppingmall met een paar kerstbomen en een tropisch zwembad moet warme gevoelens bij je oproepen) Het enige "wonderlijke" aan deze film is hoe ze in vredesnaam zo'n wanproduct hebben kunnen maken.

avatar van tcdaizz
In tegenstelling tot de reacties die ik gelezen had, vond ik dit wél een hele leuke kerstfilm!
Hij heeft iets weg van home alond vond ik.. Erg grappig en leuke acteurs! Is het kijken wel waard!

avatar van Mr. Chiel
Niet echt een film met veel kerstsfeer, maar op zich wel vermakelijk. Heeft inderdaad wel iets weg van Home Alone. Zeker leuk voor de kids. *3

De 10 seconde 3d animatie... dat hadden ze echt moeten vervangen door wat beters of echte mensen. Dat was echt zo slecht!

avatar van Turkeyloverz
Norma schreef:

Ik heb me wel erger zitten irriteren om het acteerwerk, totaal niet om aan te zien. En mensen die dit met Home Alone vergelijken, mogen hun mond spoelen. Het kan misschien zo zijn dat de maker een soortgelijk film heeft proberen te maken, maar dat mislukt op alle fronten.

Film die aardig begint om daarna steeds verder af te zakken , ben gek op herstfilms maar deze was niet echt bijzonder.

avatar van rotjuh
Het is geen onaardige film, een wat voorspelbaar plot.
Overduidelijk dat de regiseur hier en daar wat Home Alone probeert te dupliceren.
De cast is echter niet echt overtuigend in die rol.
Acteerwerk is zowizo niet erg sterk (ook niet van Patrick)
Verder zie ik het vooral als een reclame bord voor Admonton Mall en zou me niks verbazen als dat de initiatief nemers zijn geweest voor de film.
Als je niet teveel op voorhand verwacht zul je er toch wel een leuke avond aan hebben.

avatar van Gang_Star
Zoals hierboven al eerder vermeld, heeft deze film inderdaad wel wat weg van Home Alone. Eén van de meest grappige scene's vond ik dat Preston Lacy(van Jackass) de schaduw van die hond zag en het uitschreeuwde van angst. Die jongen ook en dat ze beide wegrennen. Grappig dat Preston die jongen dan voorbij rent .

Leuk voor een keertje, maar daar blijft het ook wel bij...

avatar van margo1
Bij lange na geen hoogvlieger, maar gewoon een leuke kerstfilm om met het de hele familie te kijken.

avatar van Friday the 13 th
Eén van de laaste films waar Patrick Swayze in mee heeft gespeeld. Christmas in Wonderland is een leuke familiefilm. De kinderen nemen vooral het voortouw in deze film. Het is overduidelijk voor een jonger doelpubliek gemaakt. Alles ligt er een beetje te dik boven op. Carmen Electra in een superhero outfit, de twee klungelige broers, de commissaris met geheugenproblemen... misschien niet meteen de meest boeiende taferelen voor volwassenen. Ook de CGI elven waren nogal misplaatst.

En doch was deze kerstfilm best wel een meevaller. De locaties was echt de max. Moest ik ooit de kans krijgen , zou ik echt dit winkelcentrum gaan bezoeken. Zoiets zouden ze in België/Nederland ook moeten hebben.

avatar van harm1985
Pretentieloos, maar wel heel erg slecht. Aan Patrick Swayze is duidelijk gene groot acteur verloren gegaan, al heeft hij maar een klein rolletje. Plot is simpel en hopeloos achterhaald, eigenlijk niet meer dan een goedkope Home Alone Rip-off.

avatar van Decec
Een redelijk komedie/misdaad/familie film...
Geschikt voor jonge kinderen...
Redelijk verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Bekende acteur Patrick Swayze (overleden)...
Ook een bekende jonge acteur Cameron Bright ...
Vrolijk muziek (Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

avatar van Phantasm
Leuke kerstfilm die lekker wegkijkt.