Goubbiah, Mon Amour (1956)

Alternatieve titels: Fuga nel Sole | Goubbiah

1 stem

Frankrijk / Italië
Avontuur / Drama

geregisseerd door Robert Darène
met Jean Marais, Kerima en Delia Scala

Aan de kust van Joegoslavië, in 1955, ontmoet de jonge visser Goubbiah de zigeunerin Trinida en wordt verliefd op haar. Maar haar vader Joao heeft het meisje al sinds haar kinderjaren beloofd aan Peppo, een dronkaard en lid van de stam. Ondanks het hevig verzet van de vader en de avances van Carola, die door deze laatste wordt betaald om Goubbiah te verleiden en Trinida te doen vergeten, geeft Goubbiah deze liefde niet op. Hij besluit de zigeunerstam te trotseren en verplicht de vader het huwelijk van zijn dochter met hem toe te staan.