• 8.227.454 stemmen

Alternatieve titels: The Idiot / Nastasya Filippovna / Идиот

Oorsprong: Sovjet-Unie

Geregisseerd door: Ivan Pyryev

Met onder meer: Nikita Podgornyj

IMDb beoordeling: 7,6 (662)

Oorspronkelijke taal: Russisch

Over Idiot

"A major work of Dostoyevsky..."

De armoedige, epileptische Prins Myshkin keert terug naar Sint-Petersburg in 1860, na een verblijf in een Zwitsers sanatorium. Hij beperkt zijn activiteiten tot zijn aristocratische familiekring en hun onbeduidende probleempjes. Maar dan wordt hij verliefd op Natassia, die dezelfde gevoelens deelt, maar ook wordt bemind door Rogogine, een klassieke schurk. Gezien de slechte geestelijke gezondheid van de Prins en zijn onverklaarbare zelf-destructieve liefde voor Natassia, ziet zijn toekomst er somber uit.

image

General Ivolgin

Varya Ivolgina

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

Naar het bekende verhaal van Fyodor Dostoyevsky. Schijnt één van de beste verfilmingen te zijn.

avatar van eRCee

eRCee (moderator nieuws)

Wow. Ik dacht altijd dat de versie van Kurosawa de meest interessante zou zijn om te zien, maar deze Russische film ziet er ook goed uit.

avatar van brabusRUS

brabusRUS

Wij hebben deze film ergens thuis liggen. Binnekort maar een keer zien.