Los 4 Músicos de Bremen (1989)

Alternatieve titel: De Bremer Stadsmuzikanten

Spanje
Animatie / Familie

geregisseerd door Cruz Delgado
met de stemmen van Rafael Alonso, Eduardo Jover en Claudio Serrano

De haan, Koki, houdt van feesten en verslaapt zich daarom om de baas wakker te kraaien. Als de baas hem achterna zit met een bijl besluit hij de wereld in te trekken. Hij komt een ezel tegen, Tonto, met een bazin die hem te zwaar belast en een hond die moet bedelen voor zijn baas en er niets voor terug ziet. De hond, Lupo, speelt trompet en heeft gehoord dat er een muziekconcours in Bremen wordt gehouden. Met de haan als zanger, de ezel als drummer en een saxofoon spelende kat, Burlon die ze in een rovershol vinden, gaan ze op weg naar Bremen. Van de rovers zijn ze echter nog niet af.

avatar van Pieter Montana
Wie herrinnert zich nog de intro van de tekenfilmserie van deze film?

dit keek ik altijd