It's a Date (1940)

Komedie / Muziek

geregisseerd door William A. Seiter
met Deanna Durbin, Kay Francis en Walter Pidgeon

Pamela Drake is de dochter van de veelgeprezen toneelactrice Georgia Drake. Zelf wil Pamela ook toneelsucces en ze doet een poging een rol te bemachtigen in een stuk over het leven van St. Bernadette, een rol die haar moeder eigenlijk al was beloofd... De rivaliteit tussen Pamela en haar moeder die ontstaat wordt nog heviger als ze beiden vallen voor de knappe John Arlen.

avatar van matthijs_013
Ze was pas 18 jaar toen de film gemaakt werd, maar Deanna Durbin heeft absoluut geen moeite de kijker 100 minuten geboeid te houden. Haar stem mag dan iets te hoog te zijn met een groot opera-gehalte, het neemt niet weg dat ze een leuke tieneridool is. Ze is niet alleen een mooie dame, maar ook nog erg leuk en vermakelijk. Het was een mooie introductie, ik kan niet wachten meer met Durbin te zien.
Het verhaal was ook leuk. Het is erg simpel, maar dat mag ook wel
met een tienerfilm. De plotbeschrijving hier klopt niet echt, van rivaliteit was er nauwelijks sprake, omdat ze beiden enkel dachten aan het geluk van de ander.
De film kijkt gewoon lekker weg. de locaties waren leuk, het verhaal was goed te pruimen en de cast was ook niet mis. Walter Pidgeon vond ik echter maar een saaie man, maar wellicht lag het aan zijn personage.