• 8.259.503 stemmen

Komedie / Muziek | 103 minuten

Genre: Komedie / Muziek

Geregisseerd door: William A. Seiter

Met onder meer: Deanna Durbin, Kay Francis en Walter Pidgeon

IMDb beoordeling: 6,5 (569)

Plot It's a Date

Pamela Drake is de dochter van de veelgeprezen toneelactrice Georgia Drake. Zelf wil Pamela ook toneelsucces en ze doet een poging een rol te bemachtigen in een stuk over het leven van St. Bernadette, een rol die haar moeder eigenlijk al was beloofd... De rivaliteit tussen Pamela en haar moeder die ontstaat wordt nog heviger als ze beiden vallen voor de knappe John Arlen.

image

Fred 'Freddie' Miller

Oscar, the Headwaiter

avatar van matthijs_013

matthijs_013

Ze was pas 18 jaar toen de film gemaakt werd, maar Deanna Durbin heeft absoluut geen moeite de kijker 100 minuten geboeid te houden. Haar stem mag dan iets te hoog te zijn met een groot opera-gehalte, het neemt niet weg dat ze een leuke tieneridool is. Ze is niet alleen een mooie dame, maar ook nog erg leuk en vermakelijk. Het was een mooie introductie, ik kan niet wachten meer met Durbin te zien.

Het verhaal was ook leuk. Het is erg simpel, maar dat mag ook wel

met een tienerfilm. De plotbeschrijving hier klopt niet echt, van rivaliteit was er nauwelijks sprake, omdat ze beiden enkel dachten aan het geluk van de ander.

De film kijkt gewoon lekker weg. de locaties waren leuk, het verhaal was goed te pruimen en de cast was ook niet mis. Walter Pidgeon vond ik echter maar een saaie man, maar wellicht lag het aan zijn personage.

avatar van Dutchfan

Dutchfan

Ik heb een tijdje geleden de film "Nancy goes to Rio" gezien met Jane Powell en Ann Sothern en dat is een remake van deze film.

Daardoor kende ik het verhaal al.

Alhoewel ik een lichte voorkeur heb voor de Powell-versie, vond ik deze film ook zeker de moeite waard.

Films met Deanna Durbin zijn altijd de moeite van het bekijken waard en het is niet gek dat ze vele jaren enorm populair was.

Naast Durbin zien we Kay Francis als haar moeder.

Francis was jarenlang een van de grote filmsterren en ook een van de best betaalde.

We zien ook Cecilia Loftus als de vriendelijke assistente van Kay Francis, "Sara Frankenstein".

De keurig-ogende actrice was eens een van de grote sterren van Broadway geweest, maar haar carriere eindigde toen ze drugsverslaafd raakte en werd gearresteerd met een dosis morfine in haar bezit.

Begin jaren 30 maakte ze al een aantal films, maar zonder veel succes.

In 1939 besloten filmbazen de aan lager wal geraakte actrice een contract aan te bieden en dit was haar vierde film.

Helaas overleed de actrice drie jaar na deze film aan de gevolgen van overmatig drank en drugsgebruik.

Dit was de tweede film van acteur Lewis Howard, die hier Freddy, het vriendje van Durbin speelt.

De eerste film van Howard was ook al een Deanna Durbin-film "First Love".

Dit was meteen het hoogtepunt van zijn carriere, die hierna niet meer van de grond kwam.

In 1951 pleegde de acteur op bizarre wijze zelfmoord, door bij een schiettent op de kermis zichzelf door het hoofd te schieten ten overstaan van de vele kermisgasten.

==============

"It's a Date" is een vermakelijke komedie met goede acteurs en mooie sets.