Les Pas Perdus (1964)

1 stem

Frankrijk

geregisseerd door Jacques Robin
met Michèle Morgan, Jean-Louis Trintignant en Jean Carmet

Georges, een jonge schilder en decorateur, maakt in het station Saint-Lazare kennis met een gehuwde vrouw, Yolande Simonnet. Ondanks het leeftijdsverschil worden ze spoedig minnaars. Terwijl Yolande zich met de illusie van een grote liefde paait, beschouwt Georges zich als een grote verleider, zonder te beseffen dat Sonia, zijn vriendin en collega van op het werk, helemaal bereid is om haar leven met hem te delen. Op een dag komt Yolande weer tot rede en biecht ze alles op aan haar echtgenoot. Deze heeft nadien een gesprek met Georges, waarin hij enkele waarheden over het huwelijk uitlegt en hem tenslotte de afscheidsbrief van Yolande overhandigt. Georges is ontnuchterd en zoekt nu contact met Sonia, maar het jonge meisje is vertrokken zonder een adres achter te laten.