Gegege no Kitarô (2007)

Japan
Fantasy

geregisseerd door Katsuhide Motoki
met Eiji Wentz, Mao Inoue en Rena Tanaka

Kitaro is een jonge geest die zijn ouders reeds verloren heeft. Enkel zijn vader wist te ontsnappen en vestigt zich in het oog van Kitaro vanwaar hij zijn zoon zo goed mogelijk bijstaat. Kitaro wordt opgevoed door de rest van de clan, als beschermengel van de mensheid.

Deed me denken aan Miike's Yokai Wars.

Deze film zit dan ook bomvol met yokai, veelal dezelfde als in Miike's film. Verder ook een prachtig voorbeeld van Miike's talent, want hoewel beiden zich redelijk op kinderen richten, is deze toch vaak iets te flauw en té kinderachtig om als wat oudere mens wat aan te hebben.

CGi is bij momenten storend, hoewel de meeste zaken er wel mee doorkunnen, functioneel dan. Het verhaaltje is erg simpel, het zijn vooral de yokai zelf die voor een aantal luchtige momenten zorgen. Dat oogje is echt super

Verder iets dat vooral is weggelegd voor jongere kijkertjes. Kon van de algemene weirdness nog wel genieten, maar voor een kick-ass yokai kinderfilm zet ik Yokai Wars nog wel een keertje op.