La Svergognata (1974)

Italië
Drama / Komedie

geregisseerd door Giuliano Biagetti
met Barbara Bouchet, Leonora Fani en Philippe Leroy

Een industrieel uit Milaan reist naar Ischia samen met zijn vrouw Clara en zijn jonge dochter Ornella. In hetzelfde hotel logeert een depressieve schrijver zonder inspiratie, Fabio Lorenzi, die jaren geleden de minnaar van de moeder van Ornella is geweest. Ornella, die het flirten met leeftijdsgenoten beu is, concentreert haar aandacht op Fabio, die zich amuseert zonder echt aan de verleiding toe te geven. Maar dan komt op het eiland een vriendin van Fabio aan en dat veroorzaakt bij Ornella veel jaloezie.

Nog geen stemmen voor een sex comedy met Leroy, Fani en Bouchet ?
Zouteloos filmpje over schrijver Leroy die vakantie viert op Ischia op uitnodiging van een oude vriend, met wiens vrouw hij het ooit deed- zonder dat die onnozelaar dit weet natuurlijk.
Zoals gebruikelijk zit de schrijver met een enorm writers block en vreest hij daarmee samenhangende potentie issues, die dreigen echter te worden verholpen door de minderjaige dochter van de industrieel, Fani dus. Het betreft hier een Italiaanse sex comedy, dus Fani en Leroy doen het met mekaar en Fani gaat lekker naakt ..maar verrek: ook hier weer okselhaar!
Itt wat de synopsis suggereert wordt Leroy helemaal niet gay, want die zgn. vriend is niemand minder dan Bouchet , steractrice die wil dat Leroy een scenario voor haar schrijft. Bij Bouchet kunnen we trouwens wel duidelijke sporen van een flinke liposuctie onderscheiden...
Enfin, uiterst doorsnee sex-comedy danwel vakantie op Ischia filmpje waarvan er miljoenen zijn gemaakt, slechts geschikt voor de Fani en Bouchet completisten.
p.s.: dat blonde vriendinnetje van Fani was ook niet verkeerd, volgens mij ook de enige die met zo'n lolly als op de poster in de weer was.