Sahara Marathon (2004)

1 stem

Spanje
Documentaire

geregisseerd door Aitor Arregi en Jon Garaño

Documentaire over de Sahara Marathon die georganiseerd wordt om de bevolking van de Sahara te steunen in hun strijd om een zelfstandige staat. Sinds het einde van de Spaanse kolonisatie van Marokko werden de saharwi's gedwongen te evacueren naar Algerijnse vluchtelingenkampen. Daarom wordt er nu elk jaar in februari een Sahara Marathon gehouden om de aandacht van de wereld te richten op het lot van deze mensen. Marathonlopers van alle delen van de wereld zien zich geconfronteerd met zandstormen en ervaren al snel het dagelijks leven op deze harde en ongastvrije plek. De documentaire volgt in het bijzonder Abdullah, zelf één van de bewoners van de vluchtelingenkampen, die zich voorbereidt op de marathon.