The Conclave (2006)

Canada

geregisseerd door Christoph Schrewe
met Manu Fullola, Brian Blessed en James Faulkner

Rome, 1948. Paus Calixtus III ligt op sterven. De strijd wie zijn opvolger zal worden is in volle gang in de conclave, de afgesloten vertrekken in het Vaticaan waarin de kardinalen een nieuwe paus kiezen. Een van de kardinalen is de 27-jarige Rodrigo Borgia, neef van de op sterven liggende paus. De macht van de Borgia familie staat op het spel. De gemoederen in de conclave lopen hoog op.

avatar van ardbeg41
even corrigeren: 1948 zal eerder 1458.

Kostuum technisch weer een mooie film in een mooi decor.

Intrige en machtsspel van de Renaissance pausen wordt in volle breedte uitgespreid. Landsbelang en familie positie tellen zwaar en elk verraad heeft zijn consequenties. Een foute beslissing kan je je leven kosten.
De film laat goed zien hoe het Machiavellaans principe van macht tot stand komt.

avatar van Brix
Vannacht te zien op ARD TV > 01:05 uur