My Friend the Devil (1922)

geregisseerd door Harry F. Millarde
met Charles Richman, William H. Tooker en Adolph Milar

De jonge George Dryden ziet dat zijn moeder lijdt onder de wreedheid van zijn stiefvader. Tijdens één van hun argumenten, komt de moeder om door een blikseminslag, en van die dag aan gelooft George niet meer in God. Hij groeit op en wordt een dokter, trouwt met Anna Ryder en krijgt een dochter. Anna begint een affaire met een schilder die, nadat hij het huis wordt uitgejaagd door George, gewond op straat achterblijft. Anna, compleet hysterisch, sterft aan een hartaanval. Jaren later gaat zijn dochter trouwen, maar net daarvoor vindt George een stapel liefdesbrieven van de schilder aan zijn vrouw. In een vlaag van woede valt hij zijn dochter aan, die gewond en ziek wordt. Is George te trots om de hulp van God aan te roepen?