Polyoty vo Sne i Nayavu (1982)

Alternatieve titels: Flights in Dreams and in Reality | Полёты во сне и наяву | Flights of Fancy

Sovjet-Unie

geregisseerd door Roman Balayan
met Oleg Yankovsky, Lyudmila Gurchenko en Oleg Tabakov

Sergei Makarov (Oleg Yankovsky) is een man die, hoewel niet agressief of verbitterd, nooit een plaats heeft gevonden waar hij zich 'thuis' voelt. Sergei heeft een vrouw en kind en een maîtresse; toch is hij niet gelukkig in zijn relaties. Hij werkt bij een aannemersbureau en flirt met een van de vrouwen, die hem - net als de rest - neerbuigend behandelt. Zijn gedrag tegenover volwassenen is vrij kinderlijk, alsof hij niet volledig is opgegroeid. Hoewel hij de 40 nadert is hij niet in staat zijn jeugd achter zich te laten en zich in anderen te verplaatsen en vlucht daarom weg in een fantasiewereld.