Mammy (1951)

1 stem

Frankrijk

geregisseerd door Jean Stelli
met Gaby Morlay, Pierre Larquey en Françoise Arnoul

Mammy heeft een kleinzoon Maurice die zij aanbidt. Op een dag verdwijnt Maurice en Mammy wordt blind. Wanneer Maurice jaren later zijn terugkeer aankondigt is de trotse oude dame overgelukkig. Jammer genoeg komt Maurice om in een vliegtuigongeval. Hij is vermist, en men vermoedt dat hij dood is. Pierre, Mammy's echtgenoot, kan het niet aan om dergelijke schokkend nieuws aan zijn vrouw te vertellen. Wanhopig vindt hij geen andere oplossing en besluit hij een jong paar te vragen om voor Maurice en zijn meisje door te gaan.